استعلام تصدیق سند مالکیت


2022,05,09
استعلام تصدیق سند مالکیت

در بطن قانون سند نوشته ای تعریف گردیده است که در مقام و منزلت به اثبات رساندن موضوعی مورد استفاده قرار می گیرد. حال آن که چه در مقام دفاع قرار داشته باشد و چه در مقام و موقعیت دعوا! اسناد به دو حالت می باشند؛ اسناد رسمی و اسناد عادی. وجه تمایز این دو سند این است که اسناد رسمی به واسطه ی مأمور دولت تنظیم و نگارش می شود و از مقدار اعتبار محکم تر و استوار تری در برابر اسناد عادی برخوردار است.برای چگونگی استعلام تصدیق سند مالکیت همراه ما باشید.

 

استعلام تصدیق سند مالکیت چگونه است!

زمانی که شما معامله ای را به انجام رسانیده باشید و مایل هستید آن را به حالت سند رسمی تنظیم بنمایید. پیش از تنظیم سند انتقال میبایست به واسطه‌ ی دفاتر اسناد رسمی برخی از استعلامات انجام بشود. به عنوان نمونه؛ در این استعلام ها معین می‌ گردد که آیا این ملک در رهن بانک و یا جای دیگری قرار دارد و یا آن که خیر!  ملک مورد نظر در طرح شهری واقع شده است و یا خیر! مواردی از این دست که نیازمند استعلام خواهد بود.

این قبیل از استعلام ها گاهاً و در برخی از شرایط امکان دارد که ماه ها به طول انجامد. ولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با الکترونیکی نمودن این موضوع این فاصله زمانی را به شدّت کم نموده است.

به عنوان نمونه؛ شما چنانچه که با فرد دیگری مانند وکیل ملکی را معامله نموده باشید برای آن که اطمینان خاطر به دست آورید این ملک حاوی مشکلات خاصی نمی باشد و یا برای فرد دیگری نیست! و یا این که مایل هستید به نتیجه ای جامع در ارتباط با ملک مورد نظر دست یابید، چنانچه که پیش از انجام معامله باشد و پیش از امور منوط بر انتقال سند می توان با رجوع به سامانه سازمان ثبت اسناد و خدمات الکترونیک این موضوع را دنبال کرد.

دائماً در اختیار داشتن سند رسمی نیز سندی که مالکیت شما را به مرحله‌ ی اثبات می رساند منجر به وجود آرامش و آسایش در بطن اشخاص جامعه می شود.

کم نمی باشد مسائلی که در آن با جعل اسناد و عرضه ساختگی اسناد، املاک شخصی را دچار سردرگمی در راستای اثبات حق و حقوق خود می نمایند.

استعلام تصدیق سند مالکیت چگونه است!

چگونگی استعلام تصدیق سند مالکیت

با راه اندازی این سامانه فرد مورد نظر می تواند تنها در چند لحظه از تصدیق اصالت سند خود مطلع گردد.

شما می توانید با گام گذاشتن بدین سامانه به نشانی  https;//estate.ssaa.ir و یا جست و جوی کلمات تصدیق اصالت سند مالکیت و کامل نمودن مشخصات از مالکیت خود بر سند اطمینان خاطر به دست بیاورید. مشخصه هایی که لازم است در سامانه درجه گردد تا بتواند به این درخواست شما پاسخ بدهد از قرار ذیل میباشد؛

  • استان خود.
  • بخش ثبتی.
  • اصلی.
  • شماره فرعی.
  • شماره یکتا خود و یا دفتر املاک الکترونیک.
  • تلفن دفتر املاک.
  • کارت ملّی.
  • شماره صفحه.‌

مشخصه های بالا در قسمت فوقانی متن به گونه ای می باشد که امکان دارد هر فردی این شماره ها و یا اسامی را در خاطر خود نداشته باشد. ولی تمامی این موارد در سند فیزیکی که در اختیار صاحبان ملک می باشد، درج شده است. شما با کوتاه نگاهی و وارد نمودن این مشخصات خواهید توانست به هدف خود دست پیدا کنید.‌ البته در همین سامانه و در قسمت بالایی صفحه هم با گزینه راهنما شما می توانید از جزییات کامل تر و بهتر اطلاعات کسب کنید.

سازمان ثبت اسناد و املاک از نهاد هایی می باشد که تحت نظارت قوه قضاییه عمل می نماید و مراجعه کنندگان بسیاری را در روند هفت روز هفته دارد.

با الکترونیکی نمودن بسیاری از کارها که تقاضا کنندگان بسیاری را به خود می بیند، می توان از مراجعات غیر ضروری جلوگیری نمود.

نهاد ثبت احوال هم موارد دیگری را برای استعلام پیش‌ بینی نموده است که به واسطه ی فضای مجازی بتوان بدان دسترسی داشت. سایر استعلامات این نهاد در سامانه کاداستر ممکن می باشد. همانند استعلام ممنوع الخروجی ناشی از اجرای اسناد رسمی، تأدیه الکترونیک وجوه دفاتر اسناد رسمی و سایر موارد.

 

چگونگی استعلام تصدیق سند مالکیت؛

نتیجه گیری

سازمان ثبت اسناد در واقع سازمانی می باشد که هم مانند بسیاری از نهادهای دیگر شاهد حضور تعداد بسیاری از افراد است.  سازمان نام برده شده در واقع رسالت حمایت از مالکیت قانونی افراد جامعه را بر عهده خویش گرفته است. بخش اعظمی از مراجعه ها چون استعلام تصدیق سند مالکیت به واسطه‌ ی این نهاد به حالت الکترونیکی و در بستر فضای مجازی ممکن شده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x