اعاده دادرسی تخصصی


2022,01,30
اعاده دادرسی تخصصی

اعاده دادرسی چیست؟ منظور از اعاده دادرسی تخصصی چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با اعاده دادرسی تخصصی آشنا کنیم.

وکیل اعاده دادرسی تخصصی کیفری

اعاده دادرسی کیفری یک نوع اعتراضی است که به حکم صادر شده صورت می گیرد. اعاده دادرسی در برخی جرایم انجام می شود که ممکن است یا از دادگاه بدوی باشد یا دادگاه تجدید نظر به دیوان عالی کشور باشد.

وکیل اعاد دادرسی تخصصی

صاحبان حق درخواست اعاده دادرسی

دادستان با توجه به ماده 467 قانون آیین دادرسی کیفری.

محکوم علیه.

نماینده قانونی محکوم علیه در صورتی که محکوم علیه فوت مند یا غیبت داشته باشد.

همسر و وارث قانونی محکوم علیه در صورت فوت محکوم علیه.

خانواده و بستگان.

این اشخاص می توانند از لحاظ مادی و معنوی با مشکلاتی مواجه می شوند. بنابراین می توانند در صورت فوت محکوم علیه برای حکم صادر شده اعاده دادرسی نمایند.

درخواست اعاده دادرسی

باید توجه داشت که برای اعاده دادرسی تخصصی یک اعتراض فوق العاده است که در دیوان عالی کشور نسبت به حکم قطعی صادر شده صورت می گیرد. و همچنین نمی توان برای تمامی جرایم درخواست اعاده دادرسی کرد. در ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری مواردی که نیاز به اعاده دادرسی تخصصی دارد ذکر گردیده است.

1-فرد به خاطر قتل دیگری محکوم شده است اما فرد مقتول به صورت معجزه زنده مانده است. در این صورت می توان اعاده دادرسی کرد.

2- دو نفر به صورت مشترک از دو مرجع قضائی متفاوت به ارتکاب جرم محکوم شده باشند.

3-در صورتی که برای یک شخص با یک جرم حکم های مختلفی صادر شده باشد.

4-در دادگاه محرز شود که شهادت شاکی جعلی بوده است و خلاف آن ثابت شده باشد و معین شود که در این مورد می توان اعاده دادرسی کرد.

5-بعد از صدور حکم اتفاق جدیدی افتاده باشد یا اینکه دلایل جدیدی به دادگاه ارائه شود که بی گناهی فرد را ثابت کند.

6-عمل ارتکابی در قانون به عنوان جرم مشخص نشده باشد.

اعضای دیوان عالی کشور برای رسیدگی به اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور برای تسریع اعاده دادرسی شعبه ای با نام شعبه تشخیص تشکیل شده است. این شعبه از یک رئیس، هیات  دو نفره از طریق تعیین وزارت دادگستری به پرونده رسیدگی می کنند. این شعبه به نام هیات تشخیص نامیده شده است.

مراحل اعاده دادرسی تخصصی

برای اعاده دادرسی تخصصی نیاز به طی کردن مراحلی است که در زیر آمده است.اولین مرحله مراجعه به دیوان عالی کشور و ثبت اعتراض خود در این مرجع. دیوان عالی کشور در تهران است و شعبه ای از آن در قم وجود دارد.

در لایحه باید کلیه آراء صادر شده به وسیله مهر برابر اصل ضممیه گردد. مدارک بایستی به صورت برابر اصل ضمیمه گردد.

پس از اینکه دیوان عالی کشور به پرونده رسیدگی شکلی کرد درخواست اعاده دادرسی به یکی از شعبه های دیوان عالی کشور ارجاع داده می شود. در صورت پذیرش اعاده دادرسی، پرونده به دادگاه هم عرض دادگاه صادرکننده حکم فرستاده می شود تا به صدور حکم جدید اقدام کند. و در صورت عدم پذیرش اعاده دادرسی تخصصی، قرار رد اعاده دادرسی را صادر می کند.

ویژگی وکیل اعاده دادرسی کیفری

وکیل اعاده دادرسی کیفری کسی است که از موکل خود در دعاوی کیفری دفاع می کند. یک وکیل کیفری باید از دانش و تخصص بالایی برخوردار باشد. علاوه بر این باید از قوانین و جرم اطلاعات به روز داشته باشد. باید از جسارت و توانایی بالایی برای دفاع از موکل خود در حضور قاضی برخوردار باشد.

وکیل کیفری باید تجربه های زیادی در مورد دعاوی کیفری داشته باشد. او باید پرونده های کیفری زیادی را برعهده گرفته باشد. وکیل کیفری باید توانایی برای دفاع از موکل خود ادله جدید را داشته باشد. وکیل باید در کار خود متعهد باشد تا بتواند با عشق و علاقه از موکل خود دفاع نماید.

علی حاتمی راد وکیل پایه یک دادگستری

علی حاتمی راد وکیل پایه یک دادگستری است که دارای تجارب زیادی در دعاوی کیفری دارد.وکیل حاتمی راد بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری درتهران هستند.  اگر شما به دنبال یک وکیل برای اعاده دادرسی تخصصی هستید می توانید پرونده خود را به علی حاتمی راد بسپارید تا در اسرع وقت پرونده شما را به نحو احسن انجام دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x