بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران


2022,01,18
بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

جرم کلاهبرداری چیست؟ بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران کیست؟کلاهبرداری از مهم ترین جرایم مالی بشمار می آید که هر ساله تعداد زیادی از پرونده های کیفری را به خود اختصاص می دهد.و از جرایم مرکب می شود و از آن پیچیدگی های زیادی برخوردار است.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

وکیل کلاهبرداری می بایست نسبت به قوانین خاص مربوط به کلاهبرداری اِشراف کامل و خوبی داشته باشد. و نسبت به رویه های قضایی اطلاعات کامل داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن از حق موکول خود دفاع کند. باید توجه داشته باشید که پرونده ی خود را در این زمینه به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

اگر به دنبال بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران هستید می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با وکیل پایه یک دادگستری علی حاتمی راد تماس حاصل فرمایید.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

کلاهبرداری چیست؟

واژه کلاهبرداری به معنای اخذ مال دیگری به وسیله متقلبانه. نکته ای مهم در این جرم، متقلبانه است که توسط مجرم می شود به گونه ای که آن را انجام می دهد متقلبانه درست به نظر می آید و شخص مال باخته از تقلبی بودن آن نمی تواند باشد.

ویژگی جرم کلاهبرداری

برای تحقق جرم کلاهبرداری نیاز به تحقق نتیجه یعنی بردن مال شخص می باشد است. در غیر این صورت اگر شخص به این نتیجه ی خاص دست پیدا نکند عمل او جرم کلاهبرداری تلقی نمی شود و ممکن است زیر مجموعه جرایم دیگر قرار بگیرد.

کلاهبرداری کردن در سایت های درج آگهی

برای مثال اگر شما یک گوشی از شخصی در یکی از سایت های آگهی خریداری کنید. و تمام پول را با کارت به کارت کنید یا بخشی از آن را برایتان ریخته و آن شخص را برایتان نفرستید، در این صورت می توانید به پلیس فتا مراجعه کنید. و از او شکایت کنید.

در یک تقسیم بندی جرم کلاهبرداری به ساده و شدید تقسیم می شود. کلاهبرداری شدید آن است که مرتکب هنگام انجام عمل کلاهبرداری مشمول یکی از سه حالت زیر باشد:

جرم های مربوط به کلاهبرداری

1-کارمندان دولت، سازمان های عمومی و کارمندان شهرداری یا سازمان های انقلابی.

2- مرتکب خود را به عنوان مأمور دولت یا موسسات عمومی یا شهرداری یا نهادهای انقلابی و شرکت های دولتی معرفی کند.

3- مرتکب برای فریب مردم از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی از خانواده رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله یا نطق در مجامع یا انتشار آگهی چاپی یا خطی استفاده کند.

کلاهبرداری ای که شامل هیچ یک از سه مورد گفته شده نیست کلاهبرداری ساده به حساب می آید.

مجازات جرم کلاهبرداری

 کلاهبرداری ساده

در کلاهبرداری ساده مطابق با قانون شخص به مدت 1تا7 سال حبس و به پرداخت هزینه معادل همان مالی که اخذ کرده مجازات می گردد. همچینن باید اصل مال را به صاحب اصلی بازگرداند.

در تبصره این ماده ذکر گردیده است که در صورت تخفیف مجازات با توجه به صلاح دید دادگاه فرد به کمترین حد مجازات حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی می شود. اما نمی شود مجازات را تعلیق کرد.

کلاهبرداری مشدد

اگر فرد از سمت و عناوین دولتی استفاده کرده باشد یا اینکه از کارمندان دولتی باشد. و یا اینکه جرم کلاهبرداری از طریق روزنامه ها یا رسانه باشد مرتکب کلاهبرداری مشدد خواهد شد. کلاهبردار به بازگرداندن مال به صاحب اصلی و به 2تا10 سال حبس محکوم می شود. همچینین به محرومیت دائم از خدمات دولتی می گردد و جریمه نقدی می شود. مال باید به صاحب اصلی بازگردد وگرنه با توجه به ماده696قانون مجازات سال 1375 به جز مستثنیات دین، اموال او فروخته می شود و حکم اجرا می شود. یا اینکه تا زمان جبران ایفای حق طرف مقابل او حبس می شود.در این پرنده ها وجود یک وکیل کیفری ضرورت ایجاد میکند.

مشارکت در جرم کلاهبرداری

بر اساس مواد قانون، نه تنها مجرم اصلی، بلکه سایر شرکت کنندگان نیز ممکن است به دلیل جرم ارتکابی مجازات شوند. به طور کلی، مشارکت در جرم ممکن است دو نوع باشد. اشخاصی که مشارکت آنها به گونه ای باشد که جرم ارتکابی قابل انتساب به آنها باشد مانند مجرم اصلی مجازات می شوند. بنابراین دو یا چند نفر از مقاماتی که با هم کلاهبرداری می کنند، همگی به گونه ای مجازات می شوند که گویی تنها یک مجرم اصلی وجود دارد.

در ماده 42 قانون مجازات اسلامی آمده است: « هر نوع مشارکت دیگر با اعمالی مانند مشاوره، معاضدت، تشویق، تحریک، تحریک، تسهیل، جلب و غیره، شخص ثانویه را به حداقل مجازات مقرر محکوم می‌کند».

در ماده 593 و 726 قانون مجازات اسلامی:« البته چنین شخصی فقط در صورتی قابل مجازات است که به نصیحت و تشویق و غیره او و در نتیجه آن جرم مورد نظر در نهایت توسط مجرم اصلی انجام شود».

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x