حق مشاوره وکیل امور خانواده چگونه است؟


2022,05,18
حق مشاوره وکیل امور خانواده چگونه است؟

وکیل خانواده هم یکی از انواع وکلا محسوب می شود. حال آن که وی دائماً به دادگاه خانواده می رود و در اقسام گوناگون دعاوی خانوادگی که جنبه های حقوقی و قضایی به خود گرفته اند، تخصص و تبحر دارد. ممکن است این پرسش ذهن شما را به خود درگیر سازد که اصلاً وکیل خانواده چه کسی است! چه مسئولیت هایی دارد! و مهم تر از همه چه کمکی می تواند به افرادی که درگیر مسائل و مشکلات حقوقی خانواده شده اند، نماید! حق مشاوره وکیل امور خانواده چگونه است! و بسیاری از پرسش های متداول دیگر. در ارتباط با این نوع وکیل تخصصی پرسش های متداول بسیاری وجود دارد و برای توضیح آن ها ما به زمان بسیاری نیاز داریم. حال آن که مطلب مختصر بوده و مکلّف هستیم تنها به برخی از مهم ترین سؤالات شما پاسخ گو باشیم.

 

چه زمانی ما به وکیل خانواده نیاز داریم!

علم و دنیای حقوق مملو از تنوع است و به همین دلیل اقسام گوناگونی از وکیل نیز به عامه خدمات ارائه می دهند. هم اکنون کسی در کشور ما نمی باشد که از اهمیت موضوع خانواده و موقعیت آن در بطن زندگی افراد مطلع نباشد. از این جهت حقوق خانواده نیز از جمله حائز اهمیت ترین اقسام گوناگون حقوق است و یک موضوع کاملاً تخصصی به شمار می رود. این در حالی می باشد که بخش بسیاری از اشخاص خویش را متخصص موضوعات خانوادگی دانسته و از همین دریچه به مشکلات می خورند.

حتی افراد حقوقدان هم نیز بدین موضوع علم کامل ندارند مگر زمانی که وکیل خانواده باشند. همیشه در خاطر داشته باشید که وکیل می‌باید در موضوع مدّنظر شما تخصص و تبحر داشته باشد و در غیر از این حالت آن چه رُخ خواهد داد شکست شما در مسیر پرپیچ و خم پرونده خواهد بود. اغلب فرآیند دادگاه بدوی همچنین تجدیدنظر و دیگر جلسات دادگاه های خانواده با سایر دادگاه ها متفاوت است. پس به طور حتم یک وکیل خانواده می تواند چاره ساز مشکلات شما باشد.

 

زمانی که ما به وکیل خانواده نیاز داریم!

تفاوت وکیل دعاوی خانواده با وکیل خانوادگی؛

شما نباید وکیل دعاوی خانواده را با وکیل خانواده اشتباه گیرید. زیرا وکیل خانوادگی فردی است که برای یک خانواده کار می نماید و تمامی مسائل و مشکلات حقوقی منوط بدان خانواده را برعهده خویش می گیرد. به این هنگام نیازی نخواهد بود که خانواده مدّنظر برای هریک از مسائل حقوقی مربوط به خود یک وکیل خاص را داشته باشند. البته که وکیل خانوادگی در کشور ما چندان رایج نبوده ولو در بطن کشورهای خارجی توجه شایانی بدان می شود.

حال آن که یک وکیل خانواده اطلاعات و دانش به روزی در ارتباط با حقوق خانواده دارد. با بهره گیری از تجربیات خویش به خوبی می تواند روند دادرسی را پیگیری نموده و حتی آن ها را پیش بینی بنماید. از این جهت پیشنهاد می کنیم که به جای اعتماد به دانسته ها و تجربیات خود و یا افرادی که دارای ادعاهای پوچ و تو خالی هستند، این مسائل را به یک وکیل خانواده متخصص و متبحر که در این حیطه موفق عمل نموده است، واگذار کنید.

شیوه پیدا کردن بهترین وکیل خانواده

پیدا کردن بهترین وکیل خانواده در تهران می تواند مزیت های بسیاری را برای شما به همراه آورد و اثرات به سزایی را در پیشروی دعاوی خانوادگی مطابق با خواسته شما داشته باشد. پس در راستای پیدا کردن یک وکیل خوب بهتر می باشد ابتدا به خصوصیات این وکیل دقّت داشته باشید. در این حالت لااقل از اتلاف زمان و البته حق الوکاله جلوگیری می نمایید.

شاید بتوان اوّلین گام را در پرس و جو کردن خلاصه کرد. از دوستان و اطرافیان خود که می دانید مدّت زمانی را درگیر یک پرونده حقوقی بوده اند. شاید که به این هنگام بتوانند یک وکیل خانواده خوب را به شما معرفی بنمایند. قطعاً که تجربیات دیگران می تواند در انتخاب بهترین وکیل خانواده نقش به سزایی داشته باشد.

همچنین شما می توانید در راستای پیدا نمودن بهترین وکیل خانواده با ما در گروه حقوقی علی حاتمی راد ارتباط برقرار کنید. ما بهترین وکلا را می توانیم در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. قطعاً که از تماس با ما پشیمان نخواهید شد.

شیوه پیدا کردن بهترین وکیل خانواده؛

 

 

حق مشاوره وکیل امور خانواده چگونه است؟

در ارتباط با هزینه وکیل خانواده و پرداخت حق مشاوره وی، نمی توان به صورت دقیق و کامل سخن گفت. چرا که این موضوع به نوع دعاوی شما، موقعیت پرونده و از سویی وکیل انتخابی بستگی خواهد داشت. پس وکیل خانواده میبایست بنابر اقداماتی که در ارتباط با پرونده به انجام می رساند، وجهی را به شما پیشنهاد کند و البته شما هم باید در ارتباط با این مسئله با وی به توافقات لازم برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x