قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟


2022,07,24
قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟

اگر شما نیز می خواهید بدانید قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟ تا انتها همراه ما باشید.زندگی اجتماعی ما آدمیان متشکل از جمعی قراردادها و قوانین است که به ما کمک خواهد کرد در نهایت آرامش و آسایش در کنار همدیگر زندگی کنیم. گاهاً این معاهدات و ضوابط به مذاق قسمی از جامعه چندان خوش نمی آید. ولو نکته بسیار مهم این می باشد که قانون حرف اوّل و آخر را در زندگی اجتماعی معین می سازد. پس انسان ها باید نگرش های مخالف و مغایر خود را در چهارچوب قوانین محور و صلح جویانه قرار دهند. و از تخلّفات از قوانین و مقررات جاری اجتناب ورزند. از جمله موضوعاتی که در چند سال اخیر در کشور ما ایران، مشکلات و چالش های بسیاری را در روابط ساختمان نشینی و یا دیگر صورت های زندگی همسایه ها با همدیگر رقم زده است.مبحث نگهداری سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی درون آپارتمان ها می باشد.

این مسئله به طور حتم نیازمند گفتمان فرهنگی و اجتماعی مختص به خود است که این تفاوت سلیقه در نگهداری از سگ در میان گروه های گوناگون مردم با سلایق و نگرش های متفاوت برطرف گردد. ولو متأسفانه شاهد این موضوع در گستره ی کشور خود نیستیم و این تفاوت در نگرش ها به حالت گفتمان محور برطرف نشده است.

قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

 

دین اسلام در گستره ی زندگی ایرانیان

ما می دانیم که دستورات دین اسلام و مذهب شیعه، به مقدار بسیاری در نگرش ها و تفکرات ایرانیان به چشم می خورد. پس نمی توان این مسئله را به راحتی کنار گذاشته و آن را منکر شد. به عبارتی قسمی از مردم ما به علت احکام دینی بر این باور هستند که حیواناتی همانند؛ سگ، نجس است و نگهداری آن در منزل و مکان های عمومی، مخالف با شرع و اخلاق اسلامی می باشد.

علاوه بر این برخی از مردم بر این اعتقاد هستند که حیوانات خانگی حاوی بسیاری از بیماری های قابل انتقال به آدمیان می باشند. که تهدیدی برای سلامتی و تندرستی انسان ها است. از این جهت نگهداری از سگ و گربه یا دیگر حیوانات خانگی نادرست بوده و افرادی که در نزدیکی مکان سکونت و یا آپارتمان خود اقدام به حفاظت از سگ و… می کنند، دچار برخی مشکل ها می شوند. بگذریم بهتر است قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

 

قوانین نگهداری از سگ و گربه یا دیگر حیوانات خانگی در آپارتمان

مجموعه وکیل علی حاتمی راد در راستای عمومیت مبحث نگهداری از سگ و گربه یا دیگر حیوانات خانگی در آپارتمان و مشکلات همسایگان، به ابعاد و زوایای حقوقی نگهداری سگ و سایر حیوانات در آپارتمان بنابر مقرارت آپارتمان نشینی پرداخته است. آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها در ارتباط با نگهداری از سگ تعیین و تکلیف نموده است. با وسعت پیدا کردن آپارتمان ها، زندگی همسایگان حاوی اثرات بسیاری نسبت به همدیگر بوده است. قطعاً که آن مشکلات و تقابلات بسیاری را هم با خود به همراه داشته است. به همین دلیل، آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها، به علّت تعیین و تکلیف در ارتباط با مناسبات و روابط ساکنان آپارتمان ها با همدیگر و معین ساختن حق و حقوق آپارتمان نشینان به تصویب درآمده است. بله آن نیز قسمت گسترده ای از موضوعات و روابط چند جانبه همسایه ها را در آپارتمان نشینی دربر می گیرد.

بنابر ماده ی سه آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها؛ «قسمت هایی از ساختمان و اراضی و متعلقات آن ها که به طور مستقیم و غیر مستقیم مورد استفاده تمام شرکاء می باشد. قسمت های مشترک محسوب می گردد و نمی توان حق انحصاری بر آن ها قائل شد.» وکیل ملکی با اشراف کامل بر ماده های قانونی می توانند شما را راهنمایی و در مشکلات مربوط به املاک و آپارتمان ها همراه شما باشند.

علاوه بر این ضمن تبصره ماده سه آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها چنین قید شده است .که«گذاردن میز و صندلی و هر نوع اشیای دیگر و همچنین نگاهداری حیوانات در قسمت های مشترک ممنوع است. قسمت های مشترک در ملکیت مشاع تمام شرکای ملک است، هرچند که در قسمته‌ای اختصاصی واقع شده باشد. و یا از آن قسمت ها عبور نماید.»

بنابراین می توان در ارتباط با نگهداری از سگ در آپارتمان به این نتیجه دست پیدا کرد که:

با توجه به ماده ی فوقانی می توان به چنین نتیجه ای دست پیدا کرد که نگهداری حیوانات خانگی همانند؛ سگ، گربه و… در نقاط مشترک میان ساکنین آپارتمان منع گردیده است. به هنگام تخلّف هریک از ساکنان، مابقی سکنه از حق شکایت برخوردار خواهند شد. مقصود ما از نقاط مشترک و مشاع آپارتمان، راه پله ها، راه رو، پارکینگ ساختمان، پشت بام، و… می باشد. البته که این قسمت ها مورد استفاده عموم همسایه ها قرار می گیرد. از جانبی دیگر چنانچه که نگهداری از سگ در آپارتمان، زمینه ساز ایجاد سر و صدا و شیوع بیماری رایج باشد. حق طرح دعوی علیه واحد آپارتمانی که جهت نگهداری سگ اقدام نموده است، برای دیگر همسایگان محفوظ خواهد بود.

 

 

قوانین نگهداری از سگ در آپارتمان چیست؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

 

نتیجه گیری

با این شرایط می توان چنین گفت که در قوانین و مقررات آپارتمان نشینی ایران در ارتباط با نگهداری سگ و گربه یا دیگر حیوانات خانگی سخت گیری های بسیاری صورت گرفته است. بنابراین افرادی که مایل هستند، به نگهداری حیوانات خانگی در واحد آپارتمانی خود مبادرت ورزند می‌باید مقررات و مسائل بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x