مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100 چند وقت است؟


2022,02,05

آیا می‌دانید که فرصت اعتراض به آرای صادر شده از جانب شهرداری چند روز می‌باشد!و یا  مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100 چند وقت است؟ تا به چه هنگام می‌توان نسبت به رأی کمیسیون ماده صد شهرداری اعتراض نمود؟ ضمن کدامین مرجع میبایست به رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ اعتراض به عمل آورد؟

 مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100 چند وقت است؟

مهلت جهت اعتراض به رأی کمیسیون ماده صد شهرداری و علم نسبت به مرجع رسیدگی کننده به این اعتراض، جزئی از سؤالات پرتکرار شما از وکیل علی حاتمی راد است. در این متن ما قصد داریم به گونه‌ای کامل و جامع به شرح شیوه‌ی اعتراض نسبت به رأی صادره از کمیسیون ماده صد مبادرت ورزیم. از شما عزیزان که ساکنین شهر تهران می‌باشید خواهشمندم که توجه ویژه‌ای نسبت بدین متن داشته باشید. چرا که غالباً شما بیشتر در معرض چنین مشکلاتی واقع می‌شوید.

 مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100 چند وقت است؟

 

نقش پررنگ شهرداری در مطرح نمودن تخلّفات ساختمانی ضمن کمیسیون ماده صد

کشف تخلّفات ساختمانی به واسطه‌ی شهرداری‌ها و سپس مطرح گردیدن آن ضمن کمیسیون ماده صد، بیانگر نقش پررنگ شهرداری در این حیطه خواهد بود.برای اطلاع از  مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100 به شهرداری تهران کلیک نمایید.

این امر امکان دارد در هر مرحله از ساختمان سازی شما رخ دهد، یعنی از سفت کاری ساختمان گرفته تا اخذ پایان کار و… . شهرداری تخلّفات صورت گرفته را به کمیسیون ماده صد ارجاع می‌دهد. و کمیسیون بدوی صد وارد عمل می‌گردد و به تخطی یاد شده رسیدگی می‌نماید و در پایان اقدام به صدور رأی می‌کند.

 مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100 چند وقت است؟

مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده صد شهرداری برای هر فرد ذی‌نفع چه آن‌که سازنده باشد. یا پیمانکار و یا مالک ساختمان به مدّت ده روز است.

کمیسیون بدوی با اخذ اعتراض، آن را به دیگر مرجع می‌فرستد و این چنین نیست که خود نیز به اعتراض بیان شده هم رسیدگی کند. مرجع اعتراض در برابر رأی صادره از کمیسیون بدوی ماده صد، کمیسیون تجدیدنظر خواهد بود. که به عبارتی باید آن را شعبه‌ی دیگری از کمیسیون ماده صد در نظر انگارید.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید ;که احتمال نقض گردیدن رأی بدوی کمیسیون ماده صد ضمن کمیسیون تجدیدنظر این ماده، به شدّت امری بعید و به دور از عقل است.

 

 مرجع صالح جهت اعتراض به رأی کمیسیون ماده صد شهرداری

براساس قانون، آرایی که از کمیسیون ماده صد شهرداری چه آن‌که بدوی باشد و چه تجدیدنظر، صادر گردیده‌اند چنانچه قطعی گردند، مرجع اعتراض نسبت به آنها دیوان عدالت اداری می‌باشد و مهلت در راستای این اعتراض به مدّت سه ماه از قطعیت رأی است‌.

✓ توجه:

این مهلت زمانی برای اشخاص مقیم خارج از کشور شش ماه می‌باشد (ضمن قانون هر ماه سی روز در نظر انگاشته شده است.)

و نیز در احتساب مهلت زمان قانونی به منظور اعتراض به رأی کمیسیون ماده صد شهرداری، دو روز ابلاغ رأی و انجام اقدامات نسبت بدان به حساب نمی‌آید. نهایتاً در مجموع بایستی مهلت اعتراض به آرای صادره از سوی کمیسیون ماده صد شهرداری را نود روز در نظر گرفت.

 رأی بدوی کمیسیون ماده صد شهرداری چگونه قطعی خواهد شد؟

در صورتیکه که شخص ذی‌نفع طی مدّت زمان ده روزه که جهت اعتراض به رأی بدوی دارد. اقدامی انجام ندهد، نهایتاً رأی کمیسیون ماده صد بدون رفتن به کمیسیون تجدیدنظر، قطعی خواهد شد و با به پایان رسیدن مهلت ده روزه دیگر چاره‌ای نخواهد ماند. به غیر از آن که طی مهلت سه ماهه یاد شده جهت اعتراض راهی دیوان عدالت اداری گردد‌. البته که بهتر است نسبت بدین نکته توجه داشته باشید که؛ چنانچه رأی کمیسیون بدوی ماده صد شهرداری به زیان شما باشد جهت اینکه از اتلاف زمان با ارزش شما پیش‌گیری گردد، عمل هوشمندانه ای می‌باشد که به رأی بدوی اعتراض ننموده و پرونده شما به کمیسیون تجدیدنظر راه پیدا نکند.

زیرا همان‌گونه که بیان نمودیم احتمال آن‌که کمیسیون تجدیدنظر نفعی برای شما به همراه آورد و رأی بدوی را نقض کند، به شدّت اندک است و شما همان‌گونه خواهید ماند و زمان بسیاری از دست شما می‌رود.

 

 اعتراض شهرداری نسبت به رأی کمیسیون ماده صد شهرداری چگونه است!

چنانچه که رأی بدوی کمیسیون ماده صد به نفع شما بوده و اکنون شما نگران هستید که نکند شهرداری نسبت بدین رأی اعتراض نموده و خدای نکرده منجر به نقض گردیدن رأی شود باید چنین بیان کنیم که؛ بنابر تبصره ده ماده ۱۰۰ کمیسیون شهرداری تحت عنوان شاکی می‌تواند به رأی بدوی اعتراض نماید.

امیدواریم که این متن نگارش شده توسط وکیل علی حاتمی راد برای شما مفید و مؤثر واقع شده باشد. ممنون از همراهی شما دوستان عزیز.

مقالات مرتبط:

صفر تا صد کمیسیون ماده 100 شهرداری

وکیل کیسیون ماده صد شهرداری

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x