نقل و انتقال پارکینگ در آپارتمان ها


2022,08,02
نقل و انتقال پارکینگ در آپارتمان ها-vakilhatamirad.com

مسئله نقل و انتقال پارکینگ در آپارتمان ها تابع قوانین و مقررات ویژه ای است که افراد مکلّف هستند از این قوانین و مقررات پیروی کنند. به منظور کسب اطلاع و آگاهی در ارتباط با نقل و انتقال پارکینگ ها، میبایست حالت های متنوع بررسی گردد. ولو لازم است در ابتدا شما دوستان عزیز با انواع پارکینگ ها آشنا شده، سپس به سوی این موضوع حقوقی گام گذارید.

 

انواع پارکینگ در آپارتمان ها کدام است؟

با توجه به سخنان وکیل پایه یک دادگستری مجموعه حقوقی وکیل علی حاتمی راد، به گونه ای جامع و کلّی دو نوع پارکینگ وجود دارد؛ پارکینگ سندی و پارکینگ مشاعی‌. پارکینگ سندی به پارکینگی اطلاق می شود. که پشت سند به متراژ یازده متر و سی سانتی‌ متر ذکر گردیده است و مکان دقیق آن پارکنیگ معین گردیده است. پارکینگ مشاع هم به پارکینگی اطلاق می شود که هیچ یک از مالکین مجتمع، پارکینگ سندی برای خود ندارند و قسم بندی پارکینگ آن مجتمع، برعهده مدیر ساختمان می باشد که به حالت قرعه کشی صورت می پذیرد.

برابری تعداد پارکینگ ها با تعداد آپارتمان های موجود؛

حالت ابتدایی به صورتی می باشد که تعداد پارکینگ ها با تعداد آپارتمان های یک مجموعه برابر می باشد و چنانچه که به این شکل باشد، براساس قانون می‌باید برای هر آپارتمان یک پارکینگ اختصاص داده شود. از سویی هم هیچ یک از مالکان نمی توانند چنین گویند که برای خود ماشین ندارند و نیاز به پارکینگ ندارند. یا آن که حتی به هنگام دارا بودن ماشین از آن پارکینگ بهره نمی گیرند و مایل هستند که پارکینگ خود را به کسی دیگر منتقل نمایند.

این موضوع براساس قانون درست نیست. زیرا امکان دارد آن فردی که ساکن است در آتی آن آپارتمان را ترک گوید. سپس فرد دیگری در آن ساختمان ساکن شود که بدان پارکینگ احتیاج داشته باشد. تنها امکانی که در این میانه ها وجود دارد این می باشد که افراد می توانند تنها پارکینگ ها را با یک دیگر جا به جا نمایند یا به یک دیگر اجاره بدهند. بله، در یک مجموعه آپارتمانی نمی تواند به این حالت باشد که چنانچه تعداد آپارتمان ها و پارکینگ ها مساوی است، یکی از واحد‌ها هیچ پارکینگی نداشته و واحد دیگر دارای دو عدد پارکینگ برای خود باشد.برای ارتباط با وکیل ملکی جهت پرسش سوال های ملکی خود کلیک نمایید.

برابری تعداد پارکینگ ها با تعداد آپارتمان های موجود-vakilhatamirad.com

تعداد پارکینگ ها کمتر از تعداد آپارتمان ها، مگر می شود؟

بله، حالت دوّم به شکلی می باشد که تعداد پارکینگ های یک مجموعه آپارتمانی از تعداد آپارتمان ها کمتر است. در این شرایط اگر فردی بخواهد پارکینگ خود را واگذار بنماید، تنها به کسی که پارکینگ ندارد می تواند پارکینگ خویش را واگذار نماید.‌ پس وی نمی تواند به واحدی که پارکینگ دارد، پارکینگ خود را جهت استفاده واگذار کند.اگر علاقه مند به قوانین نگهداری سگ در آپارتمان هستید کلیک کنید.

 

تعداد پارکینگ ها بیش از تعداد آپارتمان ها، مگر می شود؟

حال حالت سوّم به گونه ای است که تعداد پارکینگ ها بیش از آپارتمان ها باشد. به عنوان نمونه یک مجموعه بیست آپارتمان دارد و بیست و پنج عدد پارکینگ برای آن مجموعه اختصاص داده شده است. در این شرایط مالکی که پارکینگ اضافه دارد و مالک آن پنج پارکینگ اضافی می باشد نمی تواند پارکینگ های خود را به افراد بیرون از ساختمان و مجتمع واگذار نماید. این تماماً برخلاف امنیت و دیگر ضوابط مربوط به آپارتمان ها می باشد.

جایگاه صورت مجلس تفکیکی در گستره ی پارکینگ؛

در نقل و انتقال پارکینگ در آپارتمان ها، براساس قانون در صورت مجلس تفکیکی میبایست تصریح و نگارش شود. که پارکینگ می‌باید همراه با آپارتمان مورد نقل و انتقال واقع گردد. انتقال پارکینگ به تنهایی خود به اشخاصی غیر از مالکین مجموعه آپارتمان ها امکان پذیر نیست. اگر که تعداد پارکینگ ها با واحد‌های تفکیک گردیده برابر نباشد. نیز تعداد واحدهای بدون پارکینگ در صورت مجلس تفکیکی قید خواهد شد تا زمان تنظیم سند انتقال، این مسئله به خریدار اعلام گردیده و در سند انتقال نگارش شود.

جایگاه صورت مجلس تفکیکی در گستره ی پارکینگ-vakilhatamirad.com

نقل و انتقال مشاعی پارکینگ چگونه است؟

این امکان به هیچ وجه وجود ندارد که یک پارکینگ دارای دو مالک باشد. به بیانی دیگر انتقال مشاعی پارکینگ به مالکین دو واحد یا آن که بیشتر قانونی نیست. از جانبی دیگر انتقال دو پارکینگ به مالک یک آپارتمان به گونه ای که مالک یک واحد آپارتمان حاوی پارکینگ متعدد و مالک واحد دیگر بدون پارکینگ گردد، درست نمی باشد.

بیشتربخوانید:

مشاوره رایگان وکیل ملکی و شرایط آن

چگونگی اخذ سند مالکیت رسمی برای ساختمان بدون سند

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x