وکیل اعاده دادرسی کیفری


2021,12,30
وکیل اعاده دادرسی کیفری

وکیل اعاده دادرسی کیفری کیست؟ اعاده دادرسی چیست؟ مراحل اعاده دادرسی چیست؟ چه کسی حق اعاده دادرسی را دارد؟ اینها سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به پاسخ آنها بپردازیم. اعاده دادرسی یکی از مراحل اعتراض به پرونده می باشد که بهتر است برای این امر از یک وکیل اعاده دادرسی کیفری خبره و با دانش بالا کمک گرفت.

اعاده دادرسی کیفری

کیفر به معنای عواقب کاری که شخص انجام می دهد. به معنای حقوقی کیفر به معنای مجازات عملی است که برخلاف قانون است. وقتی شخص عملی را برخلاف قانون انجام می دهد باید مطابق با مواد قانونی کیفر داده شود.

منظور از اعاده دادرسی این است که شخص یا قائم مقام قانونی او نسبت به حکمی که صادر گردیده است اعتراض می کند و درخواست مجدد برای رسیدگی پرونده را می کند. اعاده دادرسی تنها از طرف شخصی پذیرفته می شود که متحمل ضرر و زیان شده است یا از طرف قائم مقام قانونی یا نماینده او اعمال می شود. اما شاکی حق اعاده دادرسی را ندارد.

شیوه اعاده دادرسی

اعاده دادرسی هم می توان از دادگاه بدوی صورت گیرد و هم از دادگاه تجدیدنظر. البته باید توجه داشت که برای برخی جرایم در نظر گرفته شده است که در قانون مجازات به شرح جرایم مورد اعاده دادرسی پرداخته شده است. شخص متضرر در ابتدا درخواست اعاده دادرسی خود را به دیوان عالی کشور ارسال می کند. در دیوان عالی کشور با توجه به ارائه مدارک یک پرونده جدید برای شخص متضرر تشکیل می گردد و پرونده مورد بررسی قرار می گردد.

اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور در تهران واقع شده است که شخص برای اعتراض به حکم و اعاده دادرسی باید به  تهران برود. در دیوان عالی کشور به کشف و بررسی ادلّه ای می پردازد که در مرحله قبل به آن پرداخته نشده است. چراکه ممکن است این ادلّه جدید موجب بی گناهی شخص گردد و منتهی به حکم برائت او گردد.

در صورت ناقص بودن پرونده دیوان عالی کشور پرونده را به دادگاهی که حکم را صادر کرده است ارسال می کند تا بررسی مجدد داشته باشند. اگر حکم صادر شده استباه می باشد و باید حکم جدیدی صادر گردد دیوان عالی کشور پرونده را به دادگاه هم عرض دادگاه صادرکننده حکم می فرستد تا به پرونده رسیدگی گردد. دادگاه هم عرض با بررسی موادرد و ادلّه جدید اقدام به حکم جدید می نماید.

وکیل اعاده دادرسی کیفری

شخص وکیل برای اقدامات اعاده دادرسی کیفری کسی است که می تواند به شما در اعاده دادرسی کمک کند. شما با داشتن یک وکیل اعاده دادرسی کیفری می توانید از حق خود دفاع نمایید و به حکم صادر شده اعتراض نمایید. بهتر است به جای اینکه خود شما شخصا اقدام به اعاده دادرسی نمایید از یک وکیل اعاده دادرسی کیفری کمک بگیرید. زیرا یک وکیل کیفری از قانون و جرم بیشتر می داند. او تسلط بهتری نسبت به قانون، دادگاه، دیوان عالی کشور و جرم دارد. زمانی که کاری را به متخصص بسپارید می توانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید. کسی را به عنوان وکیل اعاده دادرسی کیفری انتخاب نمایید که علاوه بر دانش و تخصص، متعهد به شغل خود باشد. باید توانایی ارائه اعاده دادرسی برای موکل خود داشته باشد. باید پرونده های زیادی در این مورد کار کرده باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x