وکیل متخصص در امور کیفری


2022,04,20
وکیل متخصص در امور کیفری

وکیل کیفری به فردی گفته می شود که حوزه فعالیت او در زمینه امور کیفری باشد. و تسلط کافی بر جرایم و قانون مجازات اسلامی داشته باشد. شاکی و مجرم حق دارند که وکیل کیفری داشته باشند. اگرتوانایی گرفتن وکیل کیفری را نداشته باشند .دادگاه در برخی از جرایم برای آنها وکیل تسخیری انتخاب می کند. با توجه به اهمیت دعاوی کیفری بهتر است طرفین دعوی برای خود وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص در امور کیفریوکیل متخصص در امور کیفری انتخاب کنند تا اینگونه حق کسی پایمال نشود.

انواع وظایف وکیل کیفری

وطایف یک وکیل کیفری به دو قسمت تقسیم می شود. دسته اول مربوط به دعاوی مربوط به قضایی حقوقی و دسته دیگر مربوط به دعاوی امور قضایی کیفری است. دعاوی قضایی مربوط به حقوقی مجازات را در برنمی گیرد اما  این دعاوی  مربوط به کیفری دارای مجازات می باشد. دعوایی که دارای مجازات زندان است شامل این مورد می باشد. دعاوی کیفری در دادگاه باید به صورت دقیق ریشه یابی شود. وکیل کیفری در این زمان نقش مهمی دارد که باید به درستی این نقش را ایفا کند.

 وکیل متخصص در امور کیفری

شکایت کیفری چیست؟

زمانی که فردی مرتکب جرمی شود. و این جرم در قانون دارای مجازاتی باشد شاکی می تواند از طرف مقابل شکایت کند ،شکایت کیفری گفته می شود. شکایت کیفری برعکس شکایت حقوقی نیاز به فرم خاصی ندارد و با هر فرمی قابل ارائه به دادگاه است.

طرح شکایت کیفری

برای شکایت کیفری نیاز است که از یک وکیل کیفری کمک گرفت. شکواییه را حتما توسط وکیل پر کنید. زیرا وکیل با تسلطیکه بر قانون و جرم دارد بهتر می تواند به تنظیم شکواییه اقدام نماید.

بهتر است برای انتخاب وکیل کیفری عجولانه اقدام ننمایید. زیرا دعاوی کیفری از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نیاز است که از یک وکیل متخصص در امور کیفری کمک گرفت. کسی که تبحّر، تخصص و دانش کافی برای دفاع کردن از پرونده شما را داشته باشد.

وظیفه وکیل متخصص در امور کیفری

وظیفه وکیل متخصص در امور کیفری این است برای طرح دعوای کیفری اقدام نماید و شکوائیه را تنظیم کند. باید از موکل و شکوائیه تنظیم شده در حضور قاضی دفاع نماید. یکی دیگر از وظایف وکیل متخصص در امور کیفری تهیه دفاعیه برای موکل خود است.

وکیل کیفری در هنگام بازجویی در کنار موکل خود حضوذر پیدا می کند. در مراحل دادرسی می تواند با حضور خود موکل خود را ار ادلّه ها و مراحل دادرسی آگاه کند. می تواند با ارائه مدارک و ادلّه قوی به کاهش جرم موکل خود حتی در جرم های سنگین نقش مهمی داشته باشد. مهمتر از همه اینها این مهم است که وکیل با عشق و متعهد بودن خود به موکل خود کمک کند و از او دفاع کند. هر چقدر بار دانش او از قانون و جرم بیشتر باشد بهتر می تواند به کاهش جرم موکل خود کمک کند.

بنابراین سعی کنید وکیل کیفری ای را انتخاب کنید .که علاوه بر دانش و تخصص با عشق و علاقه به شغل خود آماده خدمت رسانی به شما باشد. زیرا اینها دلایلی هستند که باعث می شود تا شما به عنوان موکل بتوانید در یک پرونده بازنده باشید یا برنده.

مراحل طرح شکایت توسط وکیل متخصص در امور کیفری

از آنجا که شکایت های کیفری از طریق ثبت آن در دفاتر قضائی انجام می گیرد اما در کنار آن می توان به صورت کتبی یا شفاهی از طریق وکیل متخصص در امور کیفری شکایت را به کلانتری یا دادسرا رساند. پس از ثبت شکایت در کلانتری یا دفاتر دادسرا پرونده به دادسرا ارجاع داده می شود. شکایت در دادسرایی مورد بررسی قرار می گیرد. که جرم در آن محل واقع شده باشد. اما اگر چند جرم توسط یک شخص انجام گرفته باشد. شکایت در دادسرایی انجام می شود. که مهمترین جرم در آن مکان صورت گرفته است.

زمانی که جرم در دادسرا ثابت شد نوبت به کیفرخواست می رسد و کیفرخواست صادرمی گردد. اگر جرم اثبات نشود قرار منع تعقیب صادر می شود. شخص می تواند به دادسرا برود و به آن اعتراض کند. در صورت اعتراض پرونده از دادسرا به دادگاه فرستاده می شود. قاضی پس از بررسی پرونده به صدور حکم می پردازد.

در این مرحله از رسیدگی، اگر قاضی قرار منع تعقیب یا اعتراض را از طرف فرد پذیرفت حکم برائت و آزادی را صادر می کند. البته این حکم از طرف شاکی قابل اعتراض می باشد که می تواند در مرحله تجدیدنظر به آن اعتراض کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x