کار موسسات حقوقی چیست؟


2022,06,20
کار موسسات حقوقی چیست؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

کار موسسات حقوقی چیست؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که کار موسسات حقوقی چیست؟ بله، اگر که حدس زده باشید کار موسسات حقوقی چون یک رابط بین وکیل و مؤکل است، کاملاً حدس شما درست است. موسسه حقوقی در حیطه امور وکالت به واسطه ی کارشناسان حقوق و یا وکلای رسمی دادگستری فعالیت می کنند. موسسات حقوقی بنابر چه علّت ایجاد و به مرحله ی ثبت می رسد؟ در جهان فرا صنعتی هم اکنون نظم و ترتیب نوین حاکم بر تعاملات اجتماعی و انسانی، نیازهای حقوقی نوینی را برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی رقم زده است.

بنابراین بنا بر گزارشات ارائه شده از جانب کارشناسان وکیل علی حاتمی راد، موسسه حقوقی رابطی میان وکیل و موکل است. موسسه حقوقی در حیطه امور وکالت به واسطه ی وکلای رسمی دادگستری فعالیت می کنند. آیا می دانید که اصلاً موسسه حقوقی به چه دلیل ایجاد شده و به مرحله ی ثبت می رسد؟ بله در جهان کنونی و با فرا صنعتی گردیدن برخی از جوانب چون تعاملات اجتماعی و انسانی، نیازهای حقوقی نوینی را برای افراد اعم از حقیقی و حقوقی رقم زده است!

کار موسسات حقوقی چیست؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

 

کار موسسه حقوقی چه می باشد؟

در بخش مشاوره خانواده:

خانواده در حفظ و نگهداری قدرت و توان ملّی نقش اثرگذاری دارد. به بیانی بهتر و دقیق تر رابطه ای نزدیک میان قدرت ملّی و خانواده به چشم می خورد و سستی و تباهی خانواده ها انحطاط ملّت را به دنباله ی خود خواهد داشت. هر قاعده و قانونی که قانون گذار در امور منوط بر خانواده وضع نموده است می تواند در تحکیم و یا تضعیف خانواده مؤثر واقع شود. از این جهت در این حیطه قانون گذار میبایست با احتیاط بیشتری وارد عمل بشود و از هرگونه اقدامی که موجب سستی پایه خانواده می شود، اجتناب ورزد. نیز از سویی هم در وضع مقررات، عرف به همراه عادت و رویکرد عمل و حتی سنن این رکن اساسی را مدّنظر خود قرار بدهد.

در غیر از این حالت اجرای قوانین با مشکلات متعددی رو به رو خواهد شد. و یا به هنگام اجراء به سستی این موضوع مبدل خواهد گردید.

زمینه های اصلی فعالیت یک وکیل خانواده عبارت است از:

  • طلاق «اطلاع از فرآیند طلاق، اسناد و مدارک، هزینه مربوطه، زمان و پایانی ترین قوانین و مقررات منوط بدان».
  • نفقه «در ارتباط با نفقه و حقوق مربوطه».
  • مهریه «مهریه حق زوجه می باشد، شما باید چگونگی وصول آن را بدانید».
  • فسخ نکاح «قوانین و مقررات حاکم بر فسخ نکاح چیست؟»
  • طلاق توافقی «می توان طی بازه ی زمانی بسیار کوتاهی طلاق گرفت. طلاق توافقی بهترین راه حل در راستای جدایی خواهد بود».
  • ملاقات فرزند یا فرزندان «بعد از طلاق حق ملاقات فرزند و چگونگی انجام آن».
  • استرداد جهیزیه «غالباً در زمان طلاق پیگیر دریافت جهیزیه خود می باشید».
  • حضانت فرزند یا فرزندان.
  • اجرا المثل.
  • و… .

 

کار موسسه حقوقی چه می باشد؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

وصول مطالبات:

در ارتباط تجاری اتفاق افتاده میان اشخاص، هم اکنون بده و بستان های به سزایی رخ می دهد. بعضی از این روابط مالی به واسطه ی قراردادهای کتبی مدیریت خواهند شد و بعضی از آن ها تنها به حالت شفاهی و بنابر شناخت پیشین و اعتبار افراد و… هدایت می گردند. برخی از فعالان تجاری در راستای تسویه بدهی خویش اسناد تجاری همانند؛ چک و سفته و یا رسید عادی را صادر می نمایند و تسلیم طلبکاران می دهند. در موارد استثنایی برخی از این اسناد با عدم تأدیه رو به رو خواهند شد و اینجا خواهد بود که مبحث پرداخت مطالبات طرح خواهد شد. وکیلی که به وکیل چک، وکیل سفته و وکیل وصول نمودن بدهی های پرداخت نشده شهرت دارد و بدون وکیل وصول مطالبات اطلاق می شود.

 

 

کار موسسه حقوقی چه می باشد؟-وب سایت وکیل حاتمی راد

 

 امور کیفری:

شکایت از فردی که مرتکب برخی از تخلفات شده است و عمل وی بنابر قانون جرم تلقّی می گردد. و قاضی برای وی مجازات معین نموده است را شکایت کیفری نام گذاری می کنند که توسط وکیل کیفری مورد بررس یقرار می گیرد. نگارش شکوائیه کیفری طریقه ی خاصی را ندارد و چون دعاوی حقوقی نیاز به فرم خاصی نخواهد داشت. ولی خوب می باشد شکایت نامه منظم و دقیق از نظر جمله بندی و خوانا تدارک ببینید و بهتر می باشد.که به واسطه ی یک وکیل تنظیم گردد.

به عنوان نمونه؛ در یک پرونده کیفری چون قتل و بخش اعظمی از پرونده های کیفری وکلا در موضوعات و مطالب کیفری به خصوصی تخصص و تجربه دارند. بنابراین نمی توان نسبت به وکیل کیفری غافل بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x