بهترین وکیل کیفری تهران


2021,12,30
بهترین وکیل کیفری تهران

بهترین وکیل کیفری تهران کیست؟ ویژگی بهترین وکیل کیفری تهران چیست؟وکلا حقوقدانانی هستند که مشاغل تحت نظارت را انجام می دهند. وکیل کمک کننده عدالت است. او در فعالیت‌های خود در دادگاه‌های مختلف از منافع یک فرد کمک می‌کند. در مورد وکیل کیفری هم قبلا از اشخاص حقیقی و حقوقی دفاع می کند

بهترین وکیل کیفری تهران

امروزه وکالت تحت تاثیر دو موضوع در شهرهای بزرگ قرار گرفته است. اولین مسئله این است که شهرهای بزرگ وسعت زیادی دارند و این وسعت و گستردگی وسعت جغرافیایی باعث می شود مردم معمولا ترجیح دهند در امور قضایی خود به نزدیکترین دفتر وکالت مراجعه کنند.

دومین مسئله موضوع تخصصی بودن فعالیت وکیل است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا در امور مربوط به دعاوی خانوادگی از قبیل حضانت فرزند در طلاق، شروط نکاح، نکاح، مهریه، نفقه، طلاق توافقی، مطرح می شوند یا در امور کیفری مانند قتل، ضرب و شتم، کلاهبرداری، خیانت در امانت مطرح می شوند. و غیره

موارد فوق نمونه هایی هستند که همگی موضوعات مختلف حقوقی و تخصصی بودن وکالت را نشان می دهند. با توجه به این موارد، در صورتی که در نزدیکی محل سکونت شما دفتر وکیل متخصص در موضوع پرونده شما وجود نداشته باشد، باید بهترین وکیل در موضوع پرونده خود را از دفاتر وکالت نزدیک به محل سکونت خود انتخاب کنید.

نقش وکیل کیفری چیست؟

وکیل کیفری در نظام عدالت کیفری فعالیت می کند. بنابراین زمانی که رفتاری خلاف آن تشخیص داده شود مداخله خواهد کرد. در نظم اجتماعی که جرم یا از طرف شخص مرتکب جرم یا از طرف جامعه مشاهده می شود. برخورد با جرایم خطرناک و در نتیجه تعریف تحریم های قابل اعمال جرم محسوب می شود. جرم کیفری، هر فعل، ترک فعل یا رفتاری که ممنوع و مغایر با قانون باشد. این اقدامات مجازات تحریمی دارند.

بنابراین وکیل کیفری یک متخصص حقوقی است که در رسیدگی به پرونده های کیفری تخصص دارد. او می آید تا به موکلش در مورد روشی که برای رسیدگی به پرونده اش باید طی کند، راهنمایی کند. از نظر اخلاقی، او در موقعیتی نیست که در مورد گناهکار بودن یا نبودن موکل خود قضاوت کند، مشاوره و دفاع می باشد.

هر وکیلی به محض ورود به این حرفه، سوگند یاد می کند و جزء دستور قرار می گیرد، ضامن اجرای این تعهدات. بنابراین او داوطلبانه به قوانین مربوط به این حرفه تن می دهد و در صورت رعایت نکردن آنها می تواند مجازات شود. اخلاقی که حرفه وکالت مشمول آن است شامل قواعد اخلاقی و حقوقی است که هم در زمینه زندگی حرفه ای و هم در زمینه زندگی فراحرفه ای اعمال می شود. سوگند وکیل اصول اخلاقی را مشخص می کند که او از آنها پیروی می کند.

دفاع کیفری وکیل از موکل

دفاع کیفری وکیل از موکل خود مشتمل بر قواعد مندرج در قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری است که پس از انقلاب اسلامی در سال 1393 تصویب و اصلاح شده است. به طور کلی، حق دفاع نوعی حق است که هر کس هر گاه در دادگاه متهم بداند، ممکن است از آن برخوردار شود. بنابراین، نژاد، جنس، سن و حتی موقعیت شما در دفاع کیفری مهم نیستند. بی گناه بودن شخص مبنای دفاع کیفری است. یعنی هرکس تا زمانی که جرمش در دادگاه ثابت نشود، بی گناه فرض می شود. بنابراین با در نظر گرفتن فرض بی گناهی هر متهم از حق دفاع برخوردار می شود.

کدام جرایم در هر یک از دادگاه های کیفری ایران رسیدگی می شود؟

دادگاه کیفری دو: مطابق ماده 301 قانون آیین دادرسی کیفری ایران، رسیدگی به کلیه جرایم به استثنای جرایمی که در صلاحیت دادگاه دیگری باشد، صلاحیت رسیدگی به جرائم کیفری دو را خواهد داشت.

دادگاه کیفری یک: به موجب ماده 302 قانون آیین دادرسی کیفری، جرایم با شدت بالا از قبیل حبس ابد، اعدام و غیره در دادگاه کیفری یک مورد رسیدگی قرار می گیرد.

رسیدگی به جرائم مربوط به امنیت داخلی و خارجی، قیام مسلحانه، مواد مخدر اسلحه قاچاق و غیره در ماده 303 قانون فوق به عهده دادگاه انقلاب است.

دادگاه اطفال و نوجوانان: با رعایت قانون آیین دادرسی کیفری، جرایم مرتکب زیر 18 سال در دادگاه اطفال مورد رسیدگی قرار می گیرد که در آن تسهیلات اضافی برای مرتکبین صغیر وجود دارد.

دادگاه نظامی اول و دوم: دادگاه‌های نظامی در قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه‌هایی هستند که به اتهامات نیروهای نظامی نسبت به مسئولیت آنها رسیدگی می‌کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x