قوانین جدید مهریه چیست؟


2022,07,04
قوانین جدید مهریه چیست؟-وب سایت وکیل حاتمی

آیا می دانید قانون جدید مهریه از چه سالی بود که پایه گذاری شد! قوانین جدید مهریه چیست؟ این قانون به مرد در راستای پرداخت مهریه چقدر زمان می دهد؟ بهتر است جهت دستیابی به پاسخ سؤالات خود با ما تا پایان این مطلب از خود همراه باشید.

 

قصه پر فراز و نشیب مهریه و قوانین جدید مهریه

 

ازدواج از جمله زیباترین و مهم ترین تصمیماتی می باشد که بنابر آن قرار است زوج و زوجه به آرامش رسند! به طریق جاری شدن خطبه عقد، از حق و حقوقی برخوردار خواهند شد و البته در برابر هم، مسئولیت هایی هم خواهند داشت. از جمله حقوقی که زوجه از آن بهره مند می شود، حق مطالبه مهریه و دریافت آن است. بنابراین مرد مؤظف خواهد بود که مهریه را به زن خود پرداخت نماید.

قوانین جدید مهریه از چه سالی بود که پایه گذاری شد؟

 

چنین بیان می دارند که تا پیش از سال ۹۱ مرد مکلّف بود هر زمان که زوجه مهریه خود را مطالبه نمود، تمامی مهریه قید شده در عقدنامه را به زوجه خود میبایست پرداخت می نمود. حال اگر که وی توان مالی پرداخت تمامی مهریه و یا قسمتی از آن را نداشت، زوجه می توانست بنابر دلیل عدم پرداخت مهریه، حکم جلب او را بگیرد! زندانی نمودن مردها به دلیل عدم پرداخت مهریه یک معضل بزرگ شد برای کشور! چرا که زندان جای یک خلافکار است نه آن که بدهکار. به همین دلیل است که تصمیم گیری شد در قوانین جدید مهریه برخی از تجدید نظر خواهی ها صورت گیرد.

قانون جدید مهریه به چه حالت می باشد!

 

قوانین جدید مهریه، عدم حبس برای مرد را در نظر انگاشت. براساس این قانون مهریه زوجه به هر مقدار که باشد مرد تنها مؤظف به پرداخت ۱۱۰ سکه خواهد بود. مرد مکلّف خواهد بود که یا صد و ده سکه را به صورت یک جا پرداخت بنماید و یا این که تقاضای اعسار خویش در راستای قسط بندی مهریه را به دادگاه مربوطه تسلیم نماید. در غیر از این حالت حکم جلب مرد به واسطه ی دادگاه صادر خواهد شد.

 

قانون جدید مهریه به چه حالت می باشد!-وب سایت وکیل حاتمی راد

 

مدّت زمان زندانی شدن مرد برای پرداخت مهریه چقدر خواهد بود؟

قانون جدید مهریه ایران در این رابطه بیان می دارد که چون مطالبه مهریه از طریق وکیل خانواده  یک دعوی حقوقی می باشد، یا میبایست اقساط معوقه مهریه پرداخت گردد.اما تکلیف قانون جدید حکم جلب برا یمهریه چه می میشود؟قانون جدید حبس مهریه چیست؟آیا جدید حذف زندان برای مهریه صحت دارد؟

و یا آن که اعسار دوباره مرد برای دادگاه ثابت بشود که مرد بتواند از زندان به بیرون آید. با استناد به افزایش بی‌رویه سکه، دستگاه قضایی چنین تلاش می کند ابتدا اقساط مهریه را با اکتفاء به توان مرد قرار بدهد و سپس تا به جایی که امکان دارد، فرد معسر را به زندان راهی نکند.

علم نسبت به یک تصور اشتباه!

 

جالب است به این نکته توجه داشته باشید که برخلاف تصور عموم مردم که چنین گمان می نمایند مهریه بیش از صد و ده سکه از جانب زن قابل دریافت نخواهد بود، کاملاً که قابل دریافت و قابل مطالبه می باشد. ولی بهتر است این موضوع را خاطر نشان شویم که روال کار قوانین جدید مهریه به این حالت است که مهریه تا به صد و ده سکه، تکلیفی می باشد که برعهده زوج قرار گرفته است و به طور حتم میباید آن را پرداخت نماید.

عدم پرداخت آن از جانب مرد منجر به صدور حکم جلبش خواهد شد. حال در ارتباط با مهریه بیشتر از ۱۱۰ سکه بهتر است بگوییم که زوجه در این رابطه مؤظف است اموال مازاد شوهر خود را به دادگاه معرفی بنماید. این گونه است که دادگاه می تواند نسبت به توقیف اموال زوج اقدام کند. ولو بدین هنگام حکم جلبی برای مرد صادر نخواهد شد.

جدیدترین قانون مهریه چه می گوید؟

 

از آن سوی که براساس عرف جامعه ما بیشتر زوج ها مهریه را سکه بهار آزادی در نظر می گیرند. قانون جدید مهیره بالای 110 سکه تصویب شده است؟ قوانین جدید افزایش مهریه با گران شدن سکه چه می شود؟ قانون جدید مهریه چقدر است؟با استناد به افزایش قیمت روز افزون سکه،قانون جدید مهریه برای طلاق  در سال ۱۳۹۷ بود که تصمیم بر این موضوع شد حکم جلب سکه به پنجاه و پنج عدد کم گردد. حال آن که بهتر است این گونه بیان داریم، طرح معرفی شده به حالت ناکام ماند. بنابراین بنابر روال های سال سپری شده همان صد و ده سکه را مبنی حکم جلب در نظر گرفته شد.

 

جدیدترین قانون مهریه چه می گوید؟-وکیل حاتمی راد

 

دوستان عزیز ما در این مطلب از خود سعی نمودیم شما را با قوانین جدید مهریه در ایران و قانون جدید پرداخت مهریه  آشنا سازیم. حال بهتر است خاطر نشان شویم که شما می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با ما تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x