وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری


2022,01,22
وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری

منظور از وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری آشنا کنیم.کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران در رابطه با تخلفاتی است است که شهروندان هر شهری در ساخت و ساز ساختمان ها مرتمب می شود رسیدگی می کند.

وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری

با توجه به ماده 100 شهرداری که به بررسی تخلفات ملک می پردازد نیاز است که افراد قبل از اقدام به ساخت بنا از وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری مشاوره و کمک بگیرند تا در مراحل عملیات ساختمانی با مشکلی مواجه نشوند. وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری کسی است که باید در مورد املاک اطلاعات کافی داشته باشد. در مورد قوانین جدید و قدیم ملکی بار اطلاعاتی قوی داشته باشد تا بتوانید با تطبیق قوانین از موکل خود در حضور قاضی دفاع نماید. وکیل باید در این زمینه پرونده های زیادی را برعهده گرفته باشد و همه را به نتیجه رسانده باشد. او باید از ویژگی یک وکیل مجرب و متخصص برخوردار باشد تا موکل با خیال راحت و با اعتماد کامل پرونده ملیک خود را به او بسپارد.

وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری

محتوای ماده 100 شهرداری

در ایران و تمامی کشورهای جهان برای ساخت و ساز قوانین مخصوصی مندرج شده است. یکی از این مواد قانونی کمیسیون ماده 100 است. با توجه به این ماده، هیچ مالک و صاحب ملکی حق ندارد بدون مجوز شهرداری و داشتن پروانه اقدام به ساخت و ساز کند یا اینکه مکانی را تخریب کند. حتی مالک نمی تواند بدون مجوز شهرداری اقدام به تفکیک مال مشاع نماید. اگر بدون مجوز اقدام به این موارد کرد باید عواقب این کار را از طرف شهرداری بپذیرد.

کمیسیون ماده 100 شهرداری

با توجه به ماده 100 شهرداری، مالکان ملک، اراضی در محدوده شهر موظف هستند که برای ساخت بنا یا عملیات ساختمانی خود اقدام به اخذ پروانه کنند. اگر فرد بدون گرفتن پروانه، اقدام به ساخت بنا یا عملیات ساختمانی کند شهرداری این حق را دارد که جلوی ساخ و ساز آن را بگیرد. شهرداری موظف هست به مدت یک هفته با توجه به ماده 100 شهرداری، موضوع فعالیت بدون پروانه را به کمیسیون اعلام کند.

نکته قابل توجه این است که محدوده فعالیت شهرداری در مورد بررسی ساختمان های بدون اخذ پروانه مربوط به داخل شهر می باشد. اما حوزه کاری آن به بیرون شهر ارتباطی ندارد.

اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری

اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری شامل موارد زیر می باشد.

نمایندگی شورای شهر

نمایندگی های دادگستری شهر

نمایندگی مدیر کمیسیون

نمایندگی های شهرداری شهر

نکته: نماینده شهرداری حق رای دادن را ندارد و فقط برای ارائه توضیحات در جلسه حاضر می شود.

تصمیم کمیسیون در مورد ساختمان های بدون پروانه

با توجه به محتوای ماده 100 شهرداری کمیسیون در صورت مشاهده تخلف فرد، اقدام به تصمیم گیری می کند.

آسیب

در صورتی اقدام به آسیب و خراب کردن ساختمان می کند که ساختمان بدون رعایت اصول شهرسازی و بهداشتی بنا شده است. همچنین اگر اقدام به پرداخت جریمه نکرده باشد ساختمان تخریب می گردد.

اخذ جریمه

اگر کمیسیون تخریب بنا را صلاح نداند اقدام به اخذ جریمه از فرد می کند.

اعتراض به رأی کمیسیون ماده 100

اگر رای دیوان منتهی به تخریب بنا یا اخذ جریمه از فرد شود شهرداری می تواند به نفع مالک از رای صادر شده اعتراض نماید. از زمان ابلاغ رای به مدت 10 روز زمان هست که برای اعتراض اقدام کند. در این هنگام کمیسیون موظف است بررسی مجددی به پرونده داشته باشد و با توجه به رای دیوان عدالت اداری در مورد ملک تصمیم بگیرد. مالک موظف است که رای صادر شده را اجرا کند. اگر جریمه باید بپردازد باید به همان مبلغی که مشخص شده است بپردازد.

اگر به دنبال وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری هستید و دوست دارید پرونده های ملکی خود را به یک وکیل مجرب و متخصص بسپارید می توانید پرونده های خود را به ما بسپارید. ما در این زمینه دارای تخصص و تجربه زیادی هستیم. در زمینه ملک پرونده های زیادی را به نتیجه رسانده ایم. اگر دوست دارید به صورت حضوری به دفتر وکالت ما تشریف بیاورید آدرس دفتر درج گردیده است. اگر هم می خواهید به صورت تلفنی مشاوره و کمک بگیرید می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x