شکایت حقوقی بعد از شکایت کیفری چگونه است؟


2022,07,11
شکایت حقوقی بعد از شکایت کیفری چگونه است؟

،شکایت به معنا و مفهوم گله نمودن و یا گله گزاری، در متون قانون در دو گونه، اعم از حقوقی و کیفری قابلیت پیگیری خواهد داشت. یک فرد به هنگامی جهت شکایت کیفری اقدام می نماید که با استناد به موضوع پیش آمده بتواند اثبات بنماید، حقی از وی ضایع گردیده است که در قانون مجازات کیفری مشمول حال آن می گردد. علاوه بر این شرایطی وجود دارد که حقی از کسی زایل گردیده ولی دادگاه مجازاتی را برای شخص معین ننموده است. او تنها این مسئولیت را خواهد داشت که خسارات وارده را جبران بنماید. این گونه از تنظیم شکواییه‌ را شکایت حقوقی نام گذاری می کنند. ما در این نوشتار از خود برروی این مطلب متمرکز خواهیم شد که شکایت حقوقی بعد از شکایت کیفری چگونه است؟

 

اصلاً چرا شکایت می کنیم! آیا می دانید؟

مسئله بسیار حائز اهمیت پیش از تشکیل هر پرونده ای، معین نمودن موضوع آن خواهد بود. میبایست پیش از مراجعه به مراجع رسیدگی کننده از خود چنین بپرسید که چرا شکایت می کنم! دلیل من از شکایت کردن چه می باشد؟

شما با در نظر انگاشتن این پرسش می توانید بدین نتیجه دست پیدا کنید که آیا به جدّ حق شما ضایع گردیده است! یا تصمیم گرفته شده از طرف شما لحظه ای بوده است و می توان کم کم از آن گذر نمود! بعضی از دلایل بسیار مهم که امکان دارد به ما بیان دارند مدّت زمان بسیار مناسبی به جهت طرح شکایت است، از قرار ذیل می باشد؛

  • به اجراء رساندن قرارداد

چنانچه که با طرف دیگری یک قرارداد امضاء شده ای را دارید، نیز آن ها از آنچه که شما توافق نموده اید، پیروی نمی نمایند، این حق با شما خواهد بود که معاهده را به اجراء رسانید. شکایت یک راهی می باشد برای اعمال فشار و واداشتن آن ها به رعایت این موارد.

  • از دارایی خود محافظت به عمل آورید

دارایی، چه به حالت فیزیکی باشد و چه به حالت معنوی، نیاز به محافظت خواهد داشت‌. چنانچه که احساس می نمایید فردی حقوق مالکیت شما را نقض می نماید، شکایت امکان دارد تنها وسیله در راستای محافظت از آن چه مال شما است، باشد.

از دارایی خود محافظت به عمل آورید؛

 

  • جبران تمامی خسارت ها

چنانچه که شما و یا شغل شما به علّت سهل انگاری طرف دیگر به لحاظ مالی و یا فیزیکی دچار آسیب شده باشد، طرح دعوا امکان دارد تنها راه امکان پذیر جهت حفظ سلامتی شما نیز باشد.

  • موضوع امانت داری

در عالم تجاری و سازمانی، مدیریت شرکت مسئولیت امانت داری را برعهده خود خواهد داشت تا به نفع سهامداران عمل نماید. این موضوع در ارتباط با مشاوران سرمایه گذاری نیز وکلایی که تفکر می نمایند در رسیدگی به مسائل مالی و یا پرونده شما کاستی هایی شده است، صدق می نماید. به هنگام دیدن چنین خبط و خطایی، می توانید با طرح شکایت، موقعیت و جایگاه خویش را محفوظ دارید.

  • انحلال یک کمپانی و یا شراکت

چنانچه که کسب و کار شما حاوی مشارکت و یا سرمایه گذاری مشترک با جانب دیگری می باشد، امکان دارد انحلال این مشارکت به هنگامی که دو طرف در یک تیم فکری قرار ندارند، الزامی باشد. گاهاً جهت دستیابی به حقوق خویش در این شرایط، نیاز خواهد بود که طرح یک شکایت را مدّنظر قرار بدهید.

همچنین هنگامی که جرمی انجام شده باشد، به طور قطع میبایست با طرح شکایت حق خود را بگیرید. بی احترامی و یا توهین از جانب کسی نسبت به شما، ایجاد مزاحمت، دزدی یا رفتارهایی همانند این ها، می‌باید پیگیری قانونی را با خود به همراه داشته باشد. این خواهد بود که فرد دست از کارهای خود برداشته و زندگی خود و دیگران را به مخاطره نخواهد انداخت.

انحلال یک کمپانی و یا شراکت؛

 

شکایت حقوقی بعد از شکایت کیفری چگونه است؟

در بعضی از موضوعات چنین رخ می دهد که شخصی شکایت کیفری داشته باشد. ولو در فرآیند پرونده متوجه بشود که میبایست شکایت حقوقی را نیز در پیش گیرد. بله این موضوع امکان پذیر خواهد بود. هنگامی که فرد ادعای حقوقی داشته باشد ولی در روند پرونده متوجه بشود که عمل صورت گرفته، یک جرم محسوب می شود. و می توان اقامه دعوا را به حالت کیفری به انجام رساند. به عنوان نمونه؛ اگر که طرح شکایت شما برمبنای خیانت در امانت باشد، پرونده در دادگاه کیفری مورد وارسی واقع خواهد شد. حال شما خواهید توانست جهت احقاق حقوق خود در جهات مالی پرونده، شکایت حقوقی را هم تنظیم بنمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x