روش های کلاهبرداری در ملک چیست؟


2022,07,04
روش های کلاهبرداری در ملک

صنعت املاک و مستغلات، جزئی از کسب و کارهایی است که اگر در مسیر درست صورت پذیرد، بسیار و بسیار سودآور خواهد بود. پول هایی کلان و هنگفت و سرمایه های فَت و فراوانی در طی این قبیل معاملات میآید و می رود. یکی از گران قیمت ترین این معاملات، منوط بر خرید و فروش ملک و زمین هایی خواهد بود که قیمت به سزایی را دارد. در همین حین و حال اشخاصی خواهند بود که در این صنعت دست به خلاقیت هایی در راستای کلاهبرداری املاک در خرید و فروش ملک خواهند زد، تا سودهایی بسیار عاید حال آن ها بشود‌.

خریداران به همراه فروشندگان با اعتمادی بی‌دلیل و بدون علّت به اشخاص سود جو، با کلاهبرداری املاک مواجه می شوند. ما در این مطلب از خود شما را با روش های کلاهبرداری در ملک،کلاهبرداری در معامله ملک ، مجازات کلاهبرداری در فروش ملک ، کلاهبرداری در مشاور املاک  آشنا خواهیم ساخت‌. لطفاً با ما در امتداد این مطلب از خود همراه باشید.

 

دفاتر جعلی و انجام کلاهبرداری ملکی!

از جمله مواردی که به شدّت در حیطه کلاهبرداری معاملات مسکن و ساختمان متداول گردیده است، ایجاد دفاتر غیرقانونی و بدون هیچ گونه جواز است. کلاهبرداران با اجاره ی یک عدد دفتر و خلق فضایی شیک و زیبا، تلاش می کنند تا مالکان و خریداران را نیرنگ بدهند. کلاهبرداران خود را جای مشاور املاک واقع می نمایند و با معرفی شخصی تحت عنوان خریدار در راستای تنظیم مبایعه‌نامه اقدام می کنند.

با قیمت گذاری ملک زیر قیمت بازار، آن را به شخصی که به عنوان همدست خود دارند، می فروشند و بدین واسطه در راستای کلاهبرداری ملکی اقدام می نمایند. این اشخاص با اضراری که به فروشنده وارد می آورند، با اخذ سند از فروشنده در مقابل وجهی کم و ناچیز، ملک را با اسم های دیگر به اشخاص دیگر به مرحله ی فروش می رسانند. نهایتاً آنچه که رخ می دهد متواری شدن این افراد خواهد بود.

این قبیل از روش های کلاهبرداری در ملک ، کلاهبرداری فروش ملک، کلاهبرداری فروش ملک به چند نفر ، به شدّت متداول است. از سویی هم افرادی که اطلاعات لازم را در حیطه ی خرید و فروش ملک ندارند در دام فریب این افراد سودجو می افتند.

برای آن که شما عزیزان با این قبیل از کلاهبرداری در املاک رو به رو نشوید، در زمان رجوع به دفاتر املاک و مستغلات از جواز ثبت و همچنین فعالیت این اشخاص اطمینان خاطر کسب کنید. در نتیجه جهت انجام معامله اقدام بنمایید.

دفاتر جعلی و انجام کلاهبرداری ملکی!

تسهیلات بانکی در کلاهبرداری ملکی؛

برخی از افراد سودجو می باشند با تأسیس شرکت و انتشار خبر تسهیلات بانکی در راستای خرید ملک، اقدام جهت کلاهبرداری های عظیم می کنند. برای آن که شما عزیزان گرفتار این نوع از کلاهبرداری ملک  نشوید، توصیه می کنیم؛

_ پس از تصمیم گیری، تحقیقات لازم را به انجام رسانید. سپس از درستی اخبار منتشر شده اطمینان خاطر کسب کنید.

_ به نزدیک ترین بانک موجود در محله ی شما مراجعه نموده و در ارتباط با خبر منتشر شده پرس و جو نمایید.

_ بعد از اخذ پیامک های مشکوک در ارتباط با اعطای وام های بانکی از جانب اشخاصی که هویت معینی را ندارند، در راستای حذف پیام ها اقدام بنمایید.

_ تحت هیچ گونه شرایطی اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار اشخاص مشکوک واقع ننمایید. سپس از واریز مبالغ حتی بسیار اندک به حساب این قبیل از اشخاص امتناع ورزید.

ملک های نیمه ساز و کلاهبرداری های ملکی؛

به هنگامه ی خرید ملک های نیمه ساز بهتر است که دقّت عمل بسیاری را داشته باشید. هزاران و هزار مورد از اقسام گوناگون کلاهبرداری ها در ارتباط با واحد‌های آپارتمانی پیش‌ساخته و نیمه‌ساز به اداره پلیس شهرهای مختلف گزارش می گردد. بسیاری از کلاهبرداران هستند که به جهت پیش فروش واحدهای آپارتمانی اقدام می نمایند و هیچ زمان این واحدها به جهت سکونت آماده نخواهد شد. حال آن که در این میانه ها بسیاری از افراد هستند که سرمایه خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده و اقدام به خرید این واحدهای نوساز می نمایند.

البته که چندی بعد متوجه می شوند، افرادی هم به جهت خرید این واحدها اقدام کرده اند. دیگر آنچه که باقی می ماند، بی خبری از فروشنده خواهد بود. جالب است به این نکته توجه داشته باشید که برخی از دفاتر املاک نیز در کمک به سودجویان به حالت تقلبی سندهای جعلی برای یک واحد تهیه می کنند و با همین فرآیند سرمایه ی مردم را از دست آنها به بیرون می کشند.

ملک های نیمه ساز و کلاهبرداری های ملکی؛

بستن قرارداد با نماینده ی صاحب ملک و کلاهبرداری ملکی!

بخش اعظمی از دفاتر به چشم می خورد که با عرضه مدارک جعلی، خویش را تحت عنوان نماینده ی صاحبان املاک و مستغلات معرفی می دارند. این اشخاص هستند که با ایجاد وکالت نامه های جعلی املاک اشخاص بی تجربه و ناآگاه را به مرحله‌ ی فروش می رسانند. با عرضه برخی از اطلاعات همانند؛ عدم حضور شخص در کشور و یا ناتوانی جسمی وی، خود را تحت عنوان نماینده صاحب ملک معرفی می کند. سپس در راستای سودجویی و کلاهبرداری در خرید و فروش ملک اقدام می کند. بهتر است با دیدن شرایط آن ملک به جهت انجام معامله هیچ گونه اقدامی را به انجام نرسانید.

بهتر است بگوییم که موارد بیان شده در این قسمت از مطلب ما ضمن وکیل علی حاتمی راد تنها جزئی از پرتکرارترین انواع روش های کلاهبرداری در ملک است.‌ البته که شما دوستان عزیز می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در زمینه شکایت کلاهبرداری ملک با ما تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x