ضرورت وجود وکیل قرارداد در تنظیم قرارداد چیست؟


2022,05,17
ضرورت وجود وکیل قرارداد در تنظیم قرارداد چیست؟

خدمات حقوقی تحت عنوان خدماتی حیاتی برای قسمت های صنعتی و همچنین تجاری جامعه در نظر انگاشته می شود. ولی فقط قسمتی از خدمات حقوقی قابل عرضه به واسطه ی وکلا، منوط بر طرح دعاوی و دفاع از حق و حقوق مؤکل نزد دادگاه است. در کشورهای پیشرفته تر از منظر صنعتی و تجاری، یکی از موضوعات الزامی که وکلا در حیطه آن کار می نمایند، مشاوره و تنظیم قرارداد به واسطه‌ ی وکیل برای مؤکل است. ضرورت و اهمیت تنظیم متن قرارداد به واسطه‌ ی وکیل قراردادها ناشی از اصل مدیریت اختلاف می باشد.

مسئله «مدیریت اختلاف» در یک ارتباط تجاری و یا مالی بدان علت اهمیت دارد.که در ابتدا با کاستن از حیطه های اختلافات، هزینه های مالی و زمانی جهت حل و فصل اختلافات منتفی گردد. و ثانیاً به هنگام بروز اختلاف، روند حل اختلاف سریع تر، مفید تر و مقرون به صرفه تر باشد.

 

مهم ترین فواید مشورت با وکیل قرارداد چیست؟

وکیل با علم و مهارت حقوقی خویش و تجربیاتی که در حل و فصل اختلافات دارد، می داند چگونه می تواند متن قرارداد را تنظیم بنماید. که در ابتدا عاری از ابهامات و سؤالات باشد و ثانیاً تعهدات دو طرف به صورت متعادل تنظیم گردد.

همچنین یکی از اساسی ترین خاصیت های هر معاهده ای، الزام آوری آن برای دو طرف قرارداد می باشد. قرارداد برای آن که الزام آور باشد میبایست در قالب قوانین و مقررات موضوعه کشور معتبر و همچنین الزام آور تلقّی گردد. حتماً آشنایی با قوانین موضوعه جهت فرم دهی به یک معاهده به شیوه الزام آور نیاز می باشد. به همین دلیل مشورت با وکیل قراردادها جهت انعقاد معاهده، به شیوه ای الزام آور ضروری خواهد بود. تا معاهده شما از منظر شکلی و ماهوی به شیوه ای منعقد گردد که قانوناً الزام آور باشد.

به عنوان نمونه اگر که یک طرف معاهده شخص حقوقی باشد‌ نیاز است مواردی در راستای امضاء رعایت گردد.یا اذن امضاء کننده معاهده احراز گردد تا آن نسبت به شخصیت حقوقی از قابلیت اجراء و استناد برخوردار باشد.

الزام آوری هر متن معاهده مازاد بر چگونگی انعقاد آن، در گرو معنا و مفهوم حقوقی آن می باشد. زیرا بهره گیری از هر کلمه می تواند مفاد معاهده را تحت شمول مقرره ای متفاوت و همچنین موقعیت متفاوت واقع نماید. به همین دلیل است که در بطن دنیای حقوقی هیچ کلماتی تماماً مترادف نمی باشند.  گرچه که امکان دارد دو کلمه به یک معنی برسند، ولو به لحاظ حقوقی کاملاً متفاوت باشند.

مهم ترین فواید مشورت با وکیل قرارداد چیست؟

اهمیت وجود وکیل قرارداد در چه موضوعاتی خلاصه می شود؟

به دور از ابعاد و جنبه های متنی، تنظیم قرارداد از جانب یک وکیل قرارداد به ابعاد ماهوی قرارداد هم توجه به سزایی دارد و به گونه ای کلّی بهره وری را افزایش خواهد داد. پیش بینی فرآیند متنوع جهت اجرای معاهده، متعادل سازی و همچنین متوازن سازی تعهدات دو طرف قرارداد و تکالیف آن ها در مقابل هم به هنگام اجراء، در نظر انگاشتن بندهایی در راستای افزایش ضمانت اجرای معاهده، تضمین مطابقت مفاد آن با مقررات موضوعه کشور، از جمله مواردی می باشد.که به هنگام تنظیم به واسطه ی وکلای ماهر و متخصص می تواند محدوده ی روابط قراردادی دو طرف را مناسب و مطلوب و مفید و کاربردی پیش ببرد.

به هنگام تنظیم معاهده به واسطه ی وکیل پایه یک دادگستری می توان اطمینان خاطر داشت که پیش بینی ها به شیوه ای صورت گرفته است که اختلافی میان طرفین ایجاد نخواهد شد.

معاهده قانونی و معتبر میان طرفین جهت احقاق حق طرف

ولو در تصوراتی که بنابر عللی خارج از توافق دو طرف، یک جانب از به انجام رساندن تعهدات و وظایف خود سر باز زند. باز هم وجود یک معاهده قانونی و معتبر میان طرفین جهت احقاق حق طرف زیان دیده کفایت می کند. بدیهی می باشد که مفاد چنین معاهداتی برای دادگاه بسیار مهم است . دادگاه رسیدگی کننده بعد از در نظر انگاشتن آن، طرف مقابل قرارداد را به جبران خسارات و یا به انجام رساندن تعهدات خود ملزم می کند. از این جهت نیز موجه است که معاهده به واسطه ی وکیلی تنظیم گردد که به زوایا و جوانب قانون از تسلط کافی برخوردار باشد. تا روند احقاق حقوق در دادگاه براساس قرارداد آسان شده و هموار گردد.

 

اهمیت وجود وکیل قرارداد در چه موضوعاتی خلاصه می شود؟

دوستان عزیز ما می توانیم در راستای تنظیم قرارداد شما را همراهی کرده و مسیری را در مقابل شما قرار دهیم. که به هنگام عدم ایفای تعهدات از جانب طرف مقابل، شما نیز بتوانید به آسانی در راستای احقاق حقوق خود برآیید. تنها کافی است به ما اعتماد نموده و با مشاوران ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

10 نکته مهم در مشاوره حقوقی تنظیم قرارداد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صفحات شبکه های اجتماعی ما
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید و جزئیات خدمات ما مطلع شوید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x